Hinweis: Sie befinden sich im Archiv des alten Forums von DOPPELADLER.COM. Dieses Forum wird nicht länger betrieben. Es ist nur mehr Lesezugriff möglich.
Sie erreichen das DOPPELADLER.COM FORUM nun unter ...

https://www.doppeladler.com/da/forum/index.php



F-35 Lightning II in Europa (Joint Strike Fighter)

Wehrtechnik & Rüstung, Gemeinsame Außen- und Sicherheitspolitik
Raveman
Beiträge: 940
Registriert: 26. Mär 2008, 08:28
Wohnort: Graz
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1275: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Re: F-35 Lightning II in Europa (Joint Strike Fighter)

Beitrag von Raveman » 04. Nov 2010, 19:52

Ich bin auch gespannt wie das die USAF machen will. Denn ein Teil der F-16 Flotte und vorallem die F-15 werden nicht mehr lange fliegen (außer man pumpt wieder Milliarden in eine Modernisierung). Vielleicht sieht man ja dann eine Super Bug in USAF markings wenn das bei der F-35 so weiter geht.

theoderich
Beiträge: 20984
Registriert: 09. Sep 2008, 22:29
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1275: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Re: F-35 Lightning II in Europa (Joint Strike Fighter)

Beitrag von theoderich » 10. Nov 2010, 22:34

F-35 Joint ‚Massive Cost Overrun' Fighter

Die F-35B Variante wird nur etwa 2/3 der Reichweite der A-Variante und nur etwas mehr als die Hälfte der C-Variante aufweisen und nur die halbe Bombenlast tragen können. Das ist allerdings nur eine Hälfte der Medaille. Wirklich problematisch werden die Einschränkungen die sich aus dem - verglichen mit dem Harrier (ca. 6-7t / MTOW 14,1t) - hohen Eigengewicht von rund 14,5t (MTOW 27t) und dem für Überschallflug entsprechend leistungsfähigen Triebwerk ergeben.

Temperatur und Luftstrom unter der F-35B werden so gewaltig, dass die Maschine nicht mehr so wie der Harrier vom normalen Rollfeld, vom Deck der aktuellen Schiffe, von einem Supermarktparkplatz oder einer Waldlichtung starten oder landen wird können. Normaler Asphalt würde schmelzen. Der Standard-Beton auf Rollfeldern hält der Kombination aus Temperatur und Druck ebenfalls nicht stand und die Decks der Schiffe, welche heute der Harrier benutzt, ebenso nicht.

Flugplätze die der F-35B künftig benutzen soll müssen daher mit einer speziell gehärteten Stahlbetonoberfläche ausgestattet werden und zwar überall dort wo das Flugzeug mit laufendem Triebwerk zum Stillstand kommen könnte. Noch tragischer ist das bei Schiffen. Die Decks müssen mit anderen Oberflächen und einem Kühlsystem für diese ausgerüstet werden, was bei bestehenden Konstruktionen - im Bezug auf die Stabilität bzw. Kopflastigkeit des Schiffes - erhebliches Kopfzerbrechen bereitet. Freuen dürfen sich die Schiffsbesatzungen jedenfalls auf eine üppige Steigerung der Vibrationen.


Auch die von LM als Durchbruch gefeierten Eigenschaften werden mit Argwohn betrachtet. Die Radar absorbierende Oberfläche wird anders als bei den bisherigen Stealth-Flugzeugen nicht durch eine Anstrich erreicht sondern durch ein neuartiges Komposit-Material aus welcher 42% der Gesamtmasse der Maschine bestehen. Dies soll vor allem Wartungskosten reduzieren. Unklar ist wie dieses Material auf Beschädigungen reagiert bzw. welche Einfluss dies auf die Stealth-Eigenschaften hat.

Ebenso kritisch beäugt werden Sicherheitskompromisse im Design. So wurden im Zug der Gewichtsreduzierung, zur Lösung von Temperaturproblemen bzw. eventuell auch um punktuell Platz zu schaffen, sowohl einige Rückschlagventile von Treibstoffleitungen als auch einige Feuerlöscher aus dem Rumpf entfernt. Und es gibt eine Menge Treibstoffleitungen im JSF, denn der Treibstoff wird als Kühlmittel eingesetzt und die abgeführte Wärme praktisch durch den Antrieb entsorgt.

Andere Probleme welche jeweils nur ein Variante beeinträchtigten betrafen z.B. die Kupplung für das Hubgebläse (Rolls-Royce ‚Lift Fan') des F-35B sowie dessen Klappen. Bei der Trägervariante F-35C hat sich der Stromgenerator als zu schwach herausgestellt und die an ihn gestellten Anforderungen gleich um 35% verfehlt. Um einiges kritischer ist das Problem der C-Variante, die entgegen der Planung gestiegene Geschwindigkeit zum Abheben welche inzwischen am Limit der Reifen angelangt ist.

Und auf das alles drauf kommt noch der Umstand, dass noch in der Produktion befindliche Serienmaschinen kanibalisiert werden müssen um die Maschinen im Testflugbetrieb flugfähig zu halten....(siehe Faximile)


Anders als der Eurofighter wurde die F-35 nicht als Luftüberlegenheitsjäger konzipiert, was u.A. auch klar an der Tragflächenbelastung zu sehen ist. Das war zum Zeitpunkt des Entwurfes aber auch nicht notwendig, war doch für die USAF die Beschaffung von über 600 Maschinen der Type F-22 ‚Raptor' vorgesehen welche spezifisch für Luftkampfaufgaben konstruiert sind und für welche Luft/Boden-Einsätze nur die Zweitrolle darstellen. Aufgrund massiver Kostensteigerungen im F-22 Programm haben sich letztendlich jedoch nur 183 Maschinen der Type F-22 Raptor realisiert. Und damit steigt auch die Wahrscheinlichkeit, dass sich die ‚Lightning II' im Luftkampf wiederfinden und das mit weniger oder keinem Begleitschutz in Form von Raptoren.

Im August 2008 führte die RAND Corporation, ein US Think Tank im Bereich Forschung und Entwicklung, das simuliertes Kriegsspiel "Pacific Vision" auf der US Air Base Hickham auf Hawaii durch ( http://www.defensenews.com/ ). Übungsannahme: Ein chinesischer Angriff auf Taiwan im Jahr 2020. Unter der Annahme, dass die mit 925km nächste US Basis zu Tainwan, Kadena Air Force Base auf Okinawa, sofort durch Boden-Boden Raketen ausgeschaltet würde, verblieben der USAF nur noch Basen in Süd Korea (1.400km+), Japan (über 1.600km+) sowie Guam (2.800km) um Taiwan zu unterstützen. Die dann notwendige Anzahl an Tankflugzeugen um die Kampfflugzeuge ins Kampfgebiet und zurück zu bringen, der notwendige Begleitschutz für die Tanker sowie die benötigte Zeit für die Rotation der Kampfflugzeuge zwischen ihren Basen und dem Einsatzgebiet ließen entsprechend wenige Kampfflugzeuge über, welche sich jeweils im Einsatz befänden. RAND wies nach, dass selbst wenn die im Einsatzgebiet zur Verfügung stehenden F-22 eine 100%ige Trefferquote erreichen würden, drei Su-27/30/35 bzw. J-11 Regimenter ausreichen um sämtliche US Fighter im Einsatzgebiet zu überrennen.


Was RAND nicht erledigt hat, besorgte inzwischen der europäische Mitbewerber. Eine simulierte Streitmacht aus vier Eurofightern mit der Unterstützung eines AWACS war lt. den Hallbermoosern in der Lage, in 85% der simulierten Aktionen acht F-35 auszuschalten. Kernstrategie und Technologie dahinter dürfte vor allem eine weit gespreizte Formation in Verbindung mit Datenlink sein. Stealth-Flugzeuge sind nicht rundum gleich ‚unsichtbar' für Radar, sondern der für die Sichtbarkeit entscheidende Radarquerschnitt ist vor allem frontal optimiert. Wird die Maschine hingegen seitlich angestrahlt, ist sie auf sehr viel größere Entfernungen erfassbar. Einer entsprechend breit gefächerten Formation können sich F-35 somit nicht nähern ohne doch geortet zu werden. Ein Datenlink tut dann sein übriges und macht auch für jene Maschinen die Stealth-Flugzeuge sichtbar, deren eigenes Radar noch keinen Hinweis liefert. Was dann passierte ist leicht erklärt. Die Nachteile der nicht auf Luftkampf optimierten Auslegung der Lightning II wirkten sich rasch negativ aus. Die F-35 kann weniger stark beschleunigen, weniger schnell und hoch fliegen, weniger scharf wenden und weniger Luft/Luft-Lenkwaffen tragen - fünf entscheidende Faktoren im modernen Luftkampf mit Lenkwaffen. Denn je höher und je schneller ein Jagdflugzeug fliegt wenn es eine Lenkwaffe abfeuert, desto schneller und weiter fliegt ebendiese. Unmittelbar danach wird eine möglichst schnelle und scharfe Kehre geflogen und mit möglichst hoher Geschwindigkeit vor dem erwarteten Gegenschuss geflüchtet. Fähigkeiten bzw. Eigenschaften die das Spezialgebiet des Eurofighters und der F-22 sind - aber eben nicht der F-35. Die gute Nachricht dabei ist, der Eurofighter ist eine Maschine von mit den USA verbündeten oder befreundeten Nationen. Die schlechte Nachricht - die weit verbreitete Su-27/30/35 Familie kann potentiell noch mehr Lenkwaffen tragen.



Summa summarum ... das JSF-Programm wird wahrscheinlich sowohl für die USA, als auch für die europäischen Partnernationen, die schon hunderte Millionen Euro in das Programm gebuttert haben, eine finanzielle und militärische Katastrophe.

PICTURES & VIDEO: First F-35C lands at Patuxent River

The first flight-test example of the carrier variant Joint Strike Fighter landed at the site after a ferry flight from Fort Worth, Texas. "The flight was perfect," says Lockheed test pilot David "Doc" Nelson.

Aircraft CF-01 was supported by a US Marine Corps KC-130 tanker during the trip, and "achieved successful air refuels at a maximum load of 19,800lb [8,980kg]," says Lockheed. It will now be used to support further air-to-air refuelling activities and other performance tests at Patuxent River.


Bild


In den USA wird es nächstes Jahr einen Wechsel an der Spitze des Pentagons geben, zumindest berichtet das die New York Times:

Pentagon Openings Give Obama Options

Defense Secretary Robert M. Gates has said he plans to retire next year, while the terms of four members of the Joint Chiefs of Staff are scheduled to end: Adm. Mike Mullen, the chairman; Gen. James E. Cartwright, the vice chairman; Gen. George W. Casey Jr., the Army chief; and Adm. Gary Roughead, the chief of naval operations.

Andrew J. Bacevich, a retired Army officer who is a professor of history and international relations at Boston University, said this round of replacements, coming after two years of difficult and sometimes intense wrangling over how to carry on the war in Afghanistan, “is particularly important, and is likely to prove particularly difficult.”

“The challenge facing the president,” Mr. Bacevich said, “will be to identify leaders who will provide him with disinterested advice, informed by a concern for the national interest, and, in doing so, to avoid either the appearance or the reality of politicizing the senior leadership.”


But speculation for the top Pentagon job in recent days has included two respected veterans on military matters, both with bipartisan credentials and hands-on experience: John J. Hamre, a deputy defense secretary in the Clinton administration who now leads the Center for Strategic and International Studies while running the Defense Policy Board, an advisory panel to Mr. Gates; and Representative Ike Skelton of Missouri, who lost his seat last week and with it the chairmanship of the House Armed Services Committee.

Another name certain to be on Mr. Obama’s list is Michele A. Flournoy, currently the Pentagon’s under secretary for policy and one of the foremost national security specialists of the up-and-coming generation. Her appointment would allow Mr. Obama to claim another first in naming a woman to become defense secretary, something he could also accomplish by moving Hillary Rodham Clinton into the job from secretary of state.

Other possible candidates include Ray Mabus, the Navy secretary who formerly served as governor of Mississippi and ambassador to Saudi Arabia; Senator Jack Reed of Rhode Island, an Army veteran; and Richard J. Danzig, a former Navy secretary.

It also is tricky to pick members of the Joint Chiefs, who are not only the president’s senior military advisers on questions of war but also the leaders of the individual military services, at the fulcrum of competing missions and constituencies that are never easy to balance.



P.S.: Wenn die Suchoi T-50 erst einmal Serienreife erreicht hat, die Stückkosten in einem vertretbaren Rahmen bleiben und der Jet die erwarteten Leistungen bringt, werden die USA wohl sehr viel von ihrer bisherigen Luftüberlegenheit einbüßen.

Prometheus
Beiträge: 334
Registriert: 26. Mai 2009, 08:50
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1275: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Re: F-35 Lightning II in Europa (Joint Strike Fighter)

Beitrag von Prometheus » 11. Nov 2010, 23:38

In den USA wird es nächstes Jahr einen Wechsel an der Spitze des Pentagons geben, zumindest berichtet das die New York Times.


Das Gates nicht die vollen 4 Jahre bleiben wollte war schon 2008 klar.

Er will nur noch einen Chairman of the Joint chefs einsetzten, der seine vision/plan weiter durchführt und sich dann in seinem Heimatort Ft. Worth Texas, wo rein zufällig Air Force Plant 4, steht zur ruhe zu setzen.

theoderich
Beiträge: 20984
Registriert: 09. Sep 2008, 22:29
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1275: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Re: F-35 Lightning II in Europa (Joint Strike Fighter)

Beitrag von theoderich » 12. Nov 2010, 22:28

inzwischen gibt es in den USA Vorschläge die F-35B zu streichen. Dafür sollen dei F-35 der US Air Force durch F-16 und F/A-18 ersetzt werden. Einsparungspotential: 9,5 Mrd. Dollar.

F-35 cuts 'could slash US budget': report

Cancelling Lockheed Martin's short take-off and vertical landing F-35B (below) would save $41 billion alone, the panel says. By substituting Lockheed F-16s and Boeing F/A-18E Super Hornets for F-35A/Cs, the Department of Defense would save another $9.5 billion, it says.


The panel has also proposed terminating plans to buy 288 Bell Boeing V-22 Osprey tiltrotors, replacing them with Sikorsky MH-60s costing $1.1 billion less.

Finally, NASA should eliminate funding for commercial spaceflight, saving $1.2 billion, it suggests. The final report of the deficit reduction commission is due on 1 December. The proposals from the bipartisan panel are non-binding.



Prometheus
Beiträge: 334
Registriert: 26. Mai 2009, 08:50
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1275: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Re: F-35 Lightning II in Europa (Joint Strike Fighter)

Beitrag von Prometheus » 13. Nov 2010, 01:48

da doch lieber noch ein paar f-22

theoderich
Beiträge: 20984
Registriert: 09. Sep 2008, 22:29
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1275: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Re: F-35 Lightning II in Europa (Joint Strike Fighter)

Beitrag von theoderich » 03. Dez 2010, 11:11

F-35 review results imminent, says Lockheed Martin

Separately, Burbage says Lockheed was relieved at the outcome of the UK's recent Strategic Defence and Security Review, even though it included a "somewhat unexpected" change from the STOVL F-35B to the larger F-35C carrier variant (below). "We were thankful to see that with the budget process being as tough as it was that the programme came through," he says.

The UK is expected to sign its first production order for the F-35 around mid-2012, with Burbage saying this should be for an initial batch of seven aircraft. A contract for another nine would then be due in 2014; the year before the UK's next planned defence review. Only after this has taken place does the company expect to learn about the UK's total planned buy for the JSF, which stands at a projected 138 aircraft.

Meanwhile, Burbage reveals that the UK has requested if its order for a third F-35B to support joint initial operational test and evaluation activities could be switched to an F-35C. Lockheed is investigating options in a bid to assist its customer, but Burbage notes that long-lead items for the STOVL aircraft - including its Rolls-Royce Liftfan propulsion system - were ordered around 18 months ago.



Benutzeravatar
Doppeladler
Site Admin
Beiträge: 1295
Registriert: 23. Mär 2005, 14:53
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1275: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Re: F-35 Lightning II in Europa (Joint Strike Fighter)

Beitrag von Doppeladler » 06. Dez 2010, 18:24

The updated estimate of Dutch investment costs leads to an increase of EUR 1.4 billion compared to the current project budget of EUR 6.2 billion (current Budget Year 2011). This is an increase of more than 20 percent. (The total cost for 85 aircraft is now 7.6 billion euros, or 89 million euros (approx. $121 million) per aircraft—Ed.)

http://www.defense-aerospace.com/articl ... -cost.html

theoderich
Beiträge: 20984
Registriert: 09. Sep 2008, 22:29
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1275: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Re: F-35 Lightning II in Europa (Joint Strike Fighter)

Beitrag von theoderich » 06. Dez 2010, 22:43

New Dutch jet fighters 1.4 billion euros more expensive

On Thursday, Defence Minister Hans Hillen wrote in a letter to parliament that the higher costs are partly due to delays in the development and production of the first series of JSF planes in the United States. Rising costs of wages, raw materials, tools, and testing equipment also play a role.

In his letter, the minister says that the latest estimate is ‘significantly higher’ than the current JSF budget, whereas the defence budget as a whole will be shrinking over the next few years. Mr Hillen writes that he assumes operational and maintenance costs will amount to nearly 10 billion euros over the next 30 years. There have been no recent reviews of these estimates.



theoderich
Beiträge: 20984
Registriert: 09. Sep 2008, 22:29
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1275: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Re: F-35 Lightning II in Europa (Joint Strike Fighter)

Beitrag von theoderich » 16. Dez 2010, 12:18

14. Dezember 2010

More F-35B delays; Italy rethinking F-35B quantities; Dutch program budget jumps 40.7%; Norway’s competition a sham?; Venlet review; No at-sea engine spare deliveries for F-35s?; Program office support, LRIP Lot 4 & 5 ancillary contracts. (Dec 14/10)



theoderich
Beiträge: 20984
Registriert: 09. Sep 2008, 22:29
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1275: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Re: F-35 Lightning II in Europa (Joint Strike Fighter)

Beitrag von theoderich » 08. Jan 2011, 09:24

US military unveils possible F-35B redesign in sweeping budget reforms

Lockheed Martin may need to redesign the airframe structure and propulsion system of the short take-off and vertical landing (STOVL) F-35B, says US Secretary of Defense Robert Gates.

The changes would raise the weight and cost of the variant ordered by the US Marine Corps, Gates says. As a result, the F-35B will be placed on the equivalent of a two-year probation, with termination possible if the programme fails to recover, he says.


Meanwhile, the STOVL variant will be moved to the end of Lockheed's production system, Gates says. The US Navy will buy more Boeing F/A-18s in the interim, he adds. The Department of Defense also plans to cap F-35 orders this year at 32 aircraft, or only one more than ordered in fiscal year 2010 under the fourth lot of low-rate initial production.



theoderich
Beiträge: 20984
Registriert: 09. Sep 2008, 22:29
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1275: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Re: F-35 Lightning II in Europa (Joint Strike Fighter)

Beitrag von theoderich » 12. Jan 2011, 14:14

New design changes raises pressure on future of F-35B variant

The Joint Strike Fighter programme is now cleared to spend another $4.6 billion partly to correct structural and propulsion design flaws in the F-35B. But patience is swiftly cooling with the specialised variant ordered by the US Marine Corps.

While the US Air Force's conventional take-off and landing F-35A and the US Navy's F-35C carrier variant are "proceeding satisfactorily" in tests, Secretary of Defense Robert Gates says the Marine Corps' prized stealth fighter is "experiencing significant testing problems".

The F-35B's troubles appear to have been recognised by the programme's international partners. UK Prime Minister David Cameron shelved plans in October to buy the type in favour of the carrier-based F-35C, leaving only Italy as a potential buyer among the nine major partners.


Lockheed first has redesigned one of six major bulkheads that cracked on the BH-1 ground-test aircraft less than 10% through a 16,000h durability test in November. The company now adds that "other locations of similar design" on the F-35B are also being evaluated.

In a positive sign, Lockheed has determined that aluminium material did not cause the cracking problem. Cracks formed on the aircraft's Alcoa-supplied No 496 bulkhead, where the fuselage attaches to the main landing gear. This created a "large stress concentration", Lockheed says. The company's decision to convert the bulkhead structure from titanium to a lighter-weight, aluminium alloy in 2004 was not a factor, it says.

P&W, meanwhile, is making three changes to the propulsion system engaged only during STOVL operations. The driveshaft, lift-fan clutch and actuator for the roll-post nozzles as currently designed meet Lockheed's original specifications, says Bennett Croswell, P&W's vice-president for F135 and F119 programmes.

But experience in flight-testing has revealed that each of the three components encounter surprising conditions.

In STOVL mode, the driveshaft contracts and expands more than expected, and the actuators for the roll-post nozzles are blasted by more heat than anticipated. Plates in the clutch fan, meanwhile, touch unexpectedly during normal flying mode, which "very infrequently" creates more heat than the clutch is designed to tolerate, Croswell says.

Gates says the F-35B's possible redesign could "add yet more weight and more cost to an aircraft that has little capacity to absorb more of either".

Croswell, however, believes the propulsion redesign can avoid penalising the aircraft's price tag or performance. "From a cost and a weight standpoint, [the impact] will be minimal," he says. In the case of the driveshaft, P&W's goal is to reduce the cost of the strengthened, Rolls-Royce-supplied component as a result of the redesign, he adds.


In flight tests, the F-35A and F-35C both exceeded a greatly reduced set of flight-test goals in 2010, but the F-35B notably struggled. Although the BF-1 flight-test aircraft achieved its first vertical landing in March 2010, reliability problems slowed the pace of flight tests. In late September, Lockheed grounded the F-35B to fix a critical issue with a hinge opening the auxiliary inlet door for the lift-fan.

It would be nearly four months before the BF-2 flight-test aircraft completed another vertical landing on 6 January.

If such lapses continue, the F-35B programme could be cancelled. Gates announced on 6 January that tests for the F-35A and F-35C variants would be decoupled from the STOVL version.
The US Navy, meanwhile, will buy 41 more Boeing F/A-18E/F Super Hornets over the next three years and slash planned orders for the F-35B from 61 to 20 over the same period.

Lockheed has already received $37 billion to develop and test three variants over nine years, plus contracts worth roughly $10 billion more to deliver 62 jets in the first four lots of low-rate initial production (LRIP). So far, only 10 of 13 flight-test aircraft have been delivered and none of the LRIP fighters.



theoderich
Beiträge: 20984
Registriert: 09. Sep 2008, 22:29
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1275: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Re: F-35 Lightning II in Europa (Joint Strike Fighter)

Beitrag von theoderich » 13. Jan 2011, 08:16

Slip for F-35A entry into service “implied” in latest restructuring

The US Air Force's top official confirms that entry-into-service date for the Lockheed Martin F-35A variant will be delayed again due to the programme's second major restructuring in less than a year.

The changes first announced on 6 January that extend the system development and demonstration phase to early 2015 "implies" a new delay for the initial operational capability (IOC) milestone, secretary of the Air Force Michael Donley told reporters on 12 January.

Donley did not specify the extent of the new delay for the F-35A conventional takeoff (CTOL) variant. The A-model has drawn a USAF commitment to buy 1,763 aircraft despite average unit costs rising from $50 million to $92 million since 2001.


The new delay for the F-35A's IOC milestone means the USAF will have to commit more resources to sustain Lockheed F-16s.

"It's not longer if" we will extend the service life of F-16s, Donley said. "It is more of a 'how much, and when and what kind' [question] rather than if."

Details of the new service life extension programme for F-16s will likely be revealed with the USAF submits the Fiscal 2012 budget request to Congress in early February.



theoderich
Beiträge: 20984
Registriert: 09. Sep 2008, 22:29
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1275: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Re: F-35 Lightning II in Europa (Joint Strike Fighter)

Beitrag von theoderich » 28. Feb 2011, 14:25

Erstes Serienflugzeug der F-35 hebt ab

Bild

Die für die US Air Force vorgesehene Maschine (AF-6) wird bis zur Übergabe etwa einen Monat beim Hersteller getestet. Anschließend geht es dann nach Edwards AFB, wo der Fighter die Testflotte ergänzen soll.


In diesem Jahr plant Lockheed Martin auch noch die Lieferung der ersten F-35C aus der Serie an das US Marine Corps.



Prometheus
Beiträge: 334
Registriert: 26. Mai 2009, 08:50
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1275: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Re: F-35 Lightning II in Europa (Joint Strike Fighter)

Beitrag von Prometheus » 28. Feb 2011, 18:08

jaja "serie"-version wenn das testprogramm noch nicht beendet ist.

was wetten, dass die ersten wieviel sind es jetzt rund 250 Maschinen die vor abschluss des testprogramms ausgeliefert werden nochmal in die werkstatt müssen?

Benutzeravatar
Cyclop
Beiträge: 883
Registriert: 07. Nov 2006, 13:36
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1275: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Re: F-35 Lightning II in Europa (Joint Strike Fighter)

Beitrag von Cyclop » 25. Mär 2011, 14:18

Turkey Puts F-35 Order on Hold Over US Refusal to Share Technology
(Source: Today’s Zaman; published March 23, 2011)

Turkey has announced that it is putting the planned purchase of 100 F-35 fighter jets from the US on hold because the Pentagon refuses to share the source code used in the software designed for the aircraft as well as the codes that might be used externally to activate the planes.

http://www.defense-aerospace.com/articl ... codes.html

Antworten
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1275: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable