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BeitragVerfasst: 27. Okt 2015, 12:40 

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Camcopter in South African Navy trials

Zitat:
Schiebel has demonstrated the capabilities of its S-100 Camcopter UAS for the South African Navy during shipboard trials in False Bay, Western Cape, South Africa, the company announced on 27 October.

The trials, conducted between 20 and 23 October, were conducted from the deck of the SAS Protea, a Hecla class deepocean hydrographic survey vessel of the South African Navy. The navy is interested in the system as a maritime surveillance mission and anti-piracy asset.

According to the company, despite turbulent head and crosswinds beyond 25 knots, limited deck size and lack of a NATO landing grid providing a challenge to the trials, the S-100 successfully conducted automatic take-off and landings and all other required manoeuvres.

The S-100 carried the Selex ES SAGE Electronic Support Measure (ESM) payload during the demonstration. The payload gives the UAS the ability to detect, identify and geo-locate radio frequency sources while operating out to ranges of 200km or remaining on-station for periods of more than 6 hours.



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BeitragVerfasst: 16. Nov 2015, 18:43 

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HEAVY FUEL ENGINE FOR SCHIEBEL CAMCOPTER® S-100 MEETS DEMANDING NAVAL APPLICATIONS

Zitat:
Following on from the first Heavy Fuel Engine (HFE) designed and released in March 2012, the Schiebel engineering team has been undertaking extensive testing, redesign and development of a new HFE, adapted from a commercially available rotary engine core to power the CAMCOPTER® S-100.

Zitat:
The engineering team at Schiebel has designed the aircraft installation to retain backwards compatibility with the existing gasoline engine. This allows customers the maximum flexibility with fuel choice and the broadest operational capability within a multifuel environment. The new heavy fuel engine can accommodate JP-5 (F-44), Jet A-1 (F-35) and JP-8 (F-34) and will be ready for delivery to customers early in 2016.

As part of the redesign weight savings have also been identified with new batteries, an upgraded exhaust system and a completely new engine control unit to manage the fuel flow and engine power output. The operational performance of the CAMCOPTER® S-100 is unaffected by the new engine retaining the standard 6 hour endurance with full operational payload and an optional 10 hour endurance with an auxiliary fuel tank. Schiebel expects that with ongoing development this endurance could be Extended further.



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BeitragVerfasst: 20. Dez 2015, 17:33 

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Unseren halbjährlichen "Schiebel = böse"-Artikel gib' uns heute ...

    Geheimbericht: USA spionieren Handynutzer auch mit österreichischen Drohnen aus

    Bild

    Zitat:
    Die investigative Seite The Intercept hat eine Liste mit Geräten veröffentlicht, die US-Behörden einsetzen um Handynutzer zu überwachen. In dem Katalog wird detailliert darüber Auskunft gegeben, was mit der jeweiligen Hardware möglich ist, wer der Hersteller ist und teilweise auch wieviel die Geräte kosten. Darunter befindet sich auch der Camcopter S-100 des österreichischen Herstellers Schiebel.

    Überwachung von Tausendenden Handys gleichzeitig

    Die Liste stammt laut The Intercept aus Geheimdienstkreisen. Von fast einem Drittel der Geräte sei bislang nichts bekannt gewesen. Mit der Ausrüstung lassen sich demnach zwischen einigen wenigen und bis zu 10.000 Handys gleichzeitig überwachen.

    Zitat:
    Der Camcopter S-100 ist nur eine von mehreren Flugdrohnen, die in der Liste genannt werden. Die Drohne kann demnach bis zu sechs Stunden in der Luft bleiben und kann aus bis zu 180 Kilometern Entfernung gesteuert werden. In dem Katalog wird expliziert erwähnt, dass das eingesetzte Modell nicht mit Waffen ausgestattet werden kann.

    Für militärische Zwecke entwickelt

    Die meiste Hardware wurde laut dem Bericht für militärische Zwecke entwickelt. Nun würde sie allerdings zunehmend von Behörden abseits der Terrorbekämpfung eingesetzt. Bürgerrechtsorganisationen warnen vor der zunehmenden Ausweitung solcher Überwachungsmaßnahmen gegen US-Bürger. Mit Geräten wie dem Stingray würden auch die Handys zahlreicher unbeteiligter Bürger anvisiert.



In dem Dokument steht bloß, dass die Geräte Carman II und Windjammer in den Camcopter S-100 integriert werden können:

    The Secret Surveillance Catalogue


      A Secret Catalogue of Government Gear for Spying on Your Cellphone

      Zitat:
      The Intercept obtained the catalogue from a source within the intelligence community concerned about the militarization of domestic law enforcement.

      Zitat:
      In the catalogue, each device is listed with guidelines about how its use must be approved; the answer is usually via the “Ground Force Commander” or under one of two titles in the U.S. code governing military and intelligence operations, including covert action.

      But domestically the devices have been used in a way that violates the constitutional rights of citizens, including the Fourth Amendment prohibition on illegal search and seizure, critics like Lynch say. They have regularly been used without warrants, or with warrants that critics call overly broad. Judges and civil liberties groups alike have complained that the devices are used without full disclosure of how they work, even within court proceedings.

      “Every time police drive the streets with a Stingray, these dragnet devices can identify and locate dozens or hundreds of innocent bystanders’ phones,” said Nathan Wessler, a staff attorney with the Speech, Privacy, and Technology Project of the American Civil Liberties Union.

      The controversy around cellphone surveillance illustrates the friction that comes with redeploying military combat gear into civilian life. The U.S. government has been using cell-site simulators for at least 20 years, but their use by local law enforcement is a more recent development.

      The archetypical cell-site simulator, the Stingray, was trademarked by Harris Corp. in 2003 and initially used by the military, intelligence agencies, and federal law enforcement. Another company, Digital Receiver Technology, now owned by Boeing, developed dirt boxes — more powerful cell-site simulators — which gained favor among the NSA, CIA, and U.S. military as good tools for hunting down suspected terrorists. The devices can reportedly track more than 200 phones over a wider range than the Stingray.

      Zitat:
      The Intercept is not publishing information on devices in the catalogue where the disclosure is not relevant to the debate over the extent of domestic surveillance.

      Zitat:
      Indeed, while several of the devices in the military catalogue obtained by The Intercept are actively deployed by federal and local law enforcement agencies, according to public records, judges have struggled to obtain details of how they work. Other products in the secret catalogue have never been publicly acknowledged and any use by state, local, and federal agencies inside the U.S. is, therefore, difficult to challenge.



    Boeing/Schiebel S-100


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Kein Wort davon, dass diese Kombination tatsächlich irgendwo im Einsatz steht.
________________________________________________

Bundestag verabschiedet den Haushalt für 2016
27. November 2015


    Bericht
    des Haushaltsausschusses (8. Ausschuss)

    zu dem Entwurf eines Gesetzes über die Feststellung des Bundeshaushaltsplans für das Haushaltsjahr 2016 (Haushaltsgesetz 2016)

    – Drucksachen 18/5500, 18/5502 –


    Zitat:
    XXIII. Antrag der Fraktionen der CDU/CSU und SPD im Verteidigungsausschuss des Deutschen Bundestages

    Einzelplan 14 Bundesministerium der Verteidigung

    Kapitel 1405 Militärische Beschaffungen

    Der Verteidigungsausschuss möge beschließen:

    Die Marine benötigt zur Verbesserung der luftgestützten Aufklärung unbemannte Aufklärungsgeräte (UAV) mit ausreichender Tragfähigkeit für erforderliche Aufklärungsmittel (elektrooptische und Infrarotkameras). Das Bundesministerium der Verteidigung wird daher gebeten, Haushaltsmittel für die Beschaffung von unbemannten Aufklärungshubschraubern bzw. unbemannten Aufklärungsflugzeugen (UAV) bereits für den Haushalt 2016 einzuplanen.

    Begründung:

      1. Die Marine ist im Rahmen der Vielzahl von Auslandseinsätzen bereits heute auf ein zuverlässiges Lagebild angewiesen. Dazu gehört eine luftgestützte Aufklärung, die im Idealfall in Echtzeit Daten an die seegestützten Einheiten (Fregatten, Korvetten oder Einsatzgruppen-Versorger) übermitteln kann. Dabei kommt es besonders darauf an, ein Aufklärungssystem verfügbar zu haben, das einen ausreichenden Diskriminierungs- / Differenzierungsgrad bezüglich aufzuklärender Objekte bietet.

      2. Gerade in Einsätzen wie am Horn von Afrika (Mission Atalanta), bei dem Schiffe des Welternährungsprogramms vor Piratenübergriffen geschützt werden oder beim Einsatz zur Rettung von in Seenot geratenen Flüchtlingen im Mittelmeer (EUNAVFORMED) sind Aufklärungsdrohnen unabdingbar, um schnell ein umfassendes Lagebild zu erhalten, den Aufklärungsbereich der seegestützten Einheiten über den Horizont hinaus zu erweitern und verlässliche Informationen auch über (Klein-) Objekte zu erhalten.

      3. Die bisherigen Aufklärungsmittel, z. B. Bordhubschrauber Sea Lynx bzw. PC 3 – Orion sind aufgrund häufiger Fehlzeiten durch Wartungsintervalle und hoher Betriebskosten nicht ausreichend, um diese Fähigkeit umfassend auszufüllen. Zudem lässt der vergleichsweise aufwändige Betrieb von Bordhubschraubern keinen Betrieb während anderweitiger Nutzung des Flugdecks, z. B. die Unterbringung von Flüchtlingen, zu.

      4. Da bereits erprobte und qualitativ hochwertige Aufklärungsdrohen, wie der unbemannte Hubschrauber Camcopter S-100, auf dem Markt verfügbar sind und sich in vergleichbaren Einsätzen bei anderen Organisationen, z. B. im Mittelmeer bei der Bergung von Schiffbrüchigen bewährt haben, sollte die Bereitstellung von Haushaltsmitteln bereits in 2016 vorgenommen werden.


    Annahme des Antrags mit den Stimmen der Fraktionen der CDU/CSU und SPD gegen die Stimmen der Fraktionen DIE LINKE. und BÜNDNIS 90/DIE GRÜNEN.



Zuletzt geändert von theoderich am 01. Jun 2016, 12:46, insgesamt 1-mal geändert.

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BeitragVerfasst: 09. Feb 2016, 17:05 

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CAMCOPTER S-100 Successfully Flies Detect and Avoid System

Zitat:
Schiebel and the Netherlands Aerospace Centre (NLR), the Netherlands Coast Guard (NLCG), and the Royal Netherlands Air Force (RNLAF) conducted a series of successful flights with a newly developed airborne Detect and Avoid System (DAAS) at the airport of Den Helder in December 2015. This AIRICA project (ATM Innovative RPAS Integration for Coastguard Applications) marks a major step forward in the process of safe integration of RPAS (Remotely Piloted Aircraft Systems) into all classes of airspace.

During a special demonstration held at De Kooy Airfield in Den Helder, Schiebel provided its unmanned helicopter, the CAMCOPTER S-100, onto which the NLR developed AirScout DAAS was installed. The NLCG provided a RUAG Dornier Do-228 as “intruder” and the RNLAF contributed with an ALOUETTE helicopter as “intruder,” and provided Air Traffic Control services.

Several scenarios were successfully executed where the CAMCOPTER S-100 “unexpectedly” encountered an intruder aircraft. The system then determined in real time the corrective action to ensure the necessary separation from the intruder aircraft.

The AIRICA project is funded through the European SESAR programme (part of the Single European Sky initiative) and the key focus – integration of an RPAS into the airspace for NLCG´s applications – was effectively demonstrated during the flights.



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BeitragVerfasst: 19. Apr 2016, 18:11 

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DSA 2016: Two CAMCOPTER S-100s Sold to Malaysian Army

Zitat:
At DSA 2016, MT learned that Schiebel, through its local partner Alaf Strategi, has sold one Unmanned Aerial System (made up of two UAVs, the ground station, and the radar) to the Malaysian Army, and is currently in flight tests. The company also confirmed that the Royal Malaysian Navy will start flight tests in June with one of the company's CAMCOPTER S-100s.



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BeitragVerfasst: 09. Sep 2016, 13:33 

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Werden Drohnen bald den Verkehr überwachen?

Zitat:
Die Werkshalle liegt direkt am Wiener Neustädter Flugfeld. Dort starten und landen dürfen die 200 Kilogramm schweren Geräte nicht. Noch benötigt der Comcopter S 100 für jeden Einsatz eine Einzelgenehmigung. Er darf eine bestimme Flughöhe nicht überschreiten. „Seit zwei Jahren bemühen wir uns um eine EASA-Zertifizierung“, sagt Hecher. So wie jedes Linienflugzeug, wie jeder Airbus, sollen künftig auch die Schiebel-Drohnen von der Europäischen Agentur für Flugsicherheit (EASA) für den Flugverkehr zugelassen werden. „Wir hoffen, dass wir dieses Prozedere bis 2018 absolviert haben“, sagt Hecher.

Mit der Zertifizierung würde Schiebel ein weiteres Kapitel in der unbemannten Luftfahrt aufschlagen. Mit einem Schlag würden sich neue Geschäftsfelder auftun, von der Verkehrsüberwachung bis zur Suche nach Vermissten. Mithilfe von Laser-Scannern könnte man mit den Drohnen nach Erdöl oder archäologischen Stätten suchen. „Wir haben noch kein Geschäftsmodell“, gibt Hecher zu.



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BeitragVerfasst: 11. Okt 2016, 13:26 

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Unmanned Warrior - Rain starts play

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Royal Navy embarks on Unmanned Warrior exercise

Zitat:
The UK Royal Navy kicked off its first exercise dedicated to the introduction of unmanned systems on 10 October, in a demonstration of the service’s commitment to the introduction of the technology into future operations.

The two-week Unmanned Warrior exercise is allowing industry to pitch its products to the navy and is expected to result in a number of contract awards for different capabilities.

Unmanned Warrior has been some years in the making, having first been thought up by then-First Sea Lord Adm George Zambellas, under whose command a number of initiatives in this area were introduced.

The only unmanned air vehicle that the service currently operates is the Insitu ScanEagle, which is deployed on a contract basis on vessels to carry out surveillance. After a number of contract extensions, the RN has decided not to continue operating the UAV past 2017, and is using Unmanned Warrior to assess which system it will acquire to fill that gap.

Zitat:
Leonardo’s Sage ESM system will also be operated during the exercise aboard a Schiebel Camcopter: a smaller rotary-wing UAV.



Zuletzt geändert von theoderich am 29. Nov 2016, 14:55, insgesamt 1-mal geändert.

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BeitragVerfasst: 28. Okt 2016, 17:55 

Registriert: 28. Nov 2010, 23:08
Beiträge: 207
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2005 im Zuge der Airpower wurde einer Journalistenrunde der damals ziemlich neue S-100 am TÜPL Großmittel vorgeführt.
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Wir waren (und sind immer noch) beeindruckt...

_________________
Vom Himmel hoch, da komm ich her, ach wenn ich nur schon unten wär´!
A jeder Flug, der hat a End; "Cleared to land!"


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BeitragVerfasst: 04. Nov 2016, 10:40 

Registriert: 09. Sep 2008, 22:29
Beiträge: 20724
Da wird Pilz wieder durchdrehen:

    Bild

    Zitat:
    Jeremy Binnie
    @JeremyBinnie

    Libya's SCBR has unknowingly released evidence (L) to support earlier claim (R) that guided artillery is being used



    Evidence of guided artillery usage seen in Libya

    Zitat:
    The Shura Council of Benghazi Revolutionaries (SCBR), an Islamist group in eastern Libya, released photographs on 30 October showing the remnants of a Krasnopol guided artillery projectile.

    The group said on its Twitter account that the photographs showed the remains of US-made rockets that had been launched at the residential Qunfudah area of Benghazi by aircraft operated by the United Arab Emirates (UAE).

    Zitat:
    Although the SCBR incorrectly identified the munitions, it has previously claimed that the UAE is using Schiebel Camcopter S-100 unmanned aerial vehicles to designate targets for 152 mm laser-guided artillery projectiles.

    IHS Jane's published satellite imagery on 27 October showing that the UAE has established an airbase around 100 km from Benghazi at Al-Khadim Airport, where it is operating Air Tractor-derived attack aircraft and UAVs.



    UAE's forward operating base in Libya revealed

    Bild

    Zitat:
    The United Arab Emirates (UAE) has established a military base in eastern Libya from where it is operating AT-802 light attack aircraft and unmanned aerial vehicles (UAVs), Airbus Defence and Space satellite imagery obtained by IHS Jane's shows.

    Al-Khadim Airport is in Marj province around 100 km from the port city of Benghazi, where the UAE aircraft are supporting Libyan National Army (LNA) forces fighting Islamist militants.

    While it styles itself as the country's military, the LNA is a predominantly eastern Libyan force that does not recognise the UN-backed Government of National Accord (GNA) in Tripoli.

    There was very little infrastructure at Al-Khadim at the beginning of this year, but this began to change in March, when new buildings and work on a new aircraft parking area (ramp) could be seen in the satellite imagery.

    By 27 June hangars were under construction next to the new ramp, which had not been paved at that time. An operational area had been set up on the existing ramp where two Air Tractor aircraft, two UH-60 Black Hawk helicopters, two Il-76 transport aircraft, one Il-18 turboprop airliner, and two UAVs were present.



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BeitragVerfasst: 04. Nov 2016, 13:08 

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Beiträge: 3392
theoderich hat geschrieben:
Da wird Pilz wieder durchdrehen:



Jup, JETZT findet er es auch noch leichter. :-)


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BeitragVerfasst: 23. Nov 2016, 22:31 

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Camcopter tests new COMINT payload

Zitat:
Schiebel and Israel Aerospace Industries’ Elta subsidiary are performing demonstrations of the former’s Camcopter S-100 unmanned air vehicle equipped with the ELK-7065 3D HF communications intelligence (COMINT) payload.

According to Igo Licht, Elta’s vice-president of marketing and sales, the payload enables quick detection and identification of high frequency signals, creating an electronic order of battle picture and accurate geolocation.

Licht says the special antenna installed in the payload allows it to locate targets and listen to their communications systems.

He adds that the combination of this type of UAV with an HF COMINT payload is unique, and solves operational problems that armed forces and law enforcement agencies have in wanting to locate a target by communication emissions while verifying it by listening to the transmissions.



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BeitragVerfasst: 06. Feb 2017, 15:20 

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Australian navy selects Camcopter S-100

Zitat:
Schiebel has been awarded a contract by the Royal Australian Navy for the supply of the Camcopter S-100 UAS and three years of follow-on Contractor Logistics Support, the company announced on 6 February.

The company submitted the S-100 for the navy's February 2016 UAS Request for Tender (RfT). The contract with Schiebel was awarded in December 2016 following proposal evaluation and negotiations.



Australia selects Camcopter for naval VTOL UAV requirement

Zitat:
Selection of the Camcopter comes a year after the RAN issued a request for tender (RfT) for its Maritime Tactical Unmanned Aircraft System - Interim Capability (MTUASD - IC) requirement. Under this directive, the navy said it was looking for a platform to perform shipborne intelligence, surveillance, and reconnaissance (ISR), taking in 400 nautical square miles per hour for four hours at a range of 60 n miles from the parent ship. The platform should be able to do this while concurrently carrying two payload types; such as electronic support measures and radar, or an electro-optical/infrared (EO/IR) sensor and radar.

Besides Schiebel and its Camcopter, the RAN requirement is understood to have drawn interest from Saab with its Skeldar, and from Northrop Grumman with the MQ-8C Fire Scout.



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BeitragVerfasst: 27. Feb 2017, 20:34 

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Navy develops tactical unmanned aircraft capability (13. Februar 2017)

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Zitat:
Contracts have been signed with Austrian company, Schiebel Aircraft GmbH, to deliver Navy Minor Project 1942.

The maritime rotary wing unmanned aircraft system is being acquired to support trials and evaluation activities for at least the next three years.

The contract comprises two S100 Camcopter air-vehicles with mission control systems, as well as engineering, logistics and operational support.

Zitat:
The $16 million project will build on the knowledge and experience already gained through operating the fixed wing ScanEagle unmanned system, and enables the Navy to further define Australian requirements for operating tactical unmanned systems in the maritime environment.

The project will give Navy an understanding of the workforce requirements, organisational structures, performance specifications, tactics and procedures required to maintain a permanent unmanned capability.

As tactical unmanned aerial systems are emerging technologies, particularly vertical take-off and landing systems from ships at sea, Navy has adopted an innovative phased ‘learn by doing’ approach.

Navy is comprehensively testing a variety of new systems to reduce risks ahead of acquiring a permanent unmanned capability in the early 2020s, that will see the capability embarked in the future fleet.

The in-country support for the system is being provided by BAE Systems in Nowra and Unmanned Systems Australia in Brisbane.




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BeitragVerfasst: 03. Mär 2017, 16:14 

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Camcopter buyer orders PicoSAR payloads

Zitat:
Announced on 28 February, the new deal covers the provision of the active electronically scanned array (AESA) sensor for use with Schiebel S-100 Camcopter UAS ordered for an undisclosed North African nation. The 10kg (22lb) payload produces synthetic aperture radar and ground moving target indication imagery.

“The radar will be used to support border monitoring and anti-terrorism surveillance missions,” says Leonardo, with deliveries and service entry scheduled during 2017.


"An undisclosed North African nation" - Libyen?


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BeitragVerfasst: 30. Mär 2017, 15:49 

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Patria and Schiebel work to fit MUM-T technology to Camcopter UAS

Zitat:
Patria and Schiebel are working to integrate the former's Compact Airborne Networking Data Link (CANDL) communication network onto the latter's Camcopter S-100 rotary-wing unmanned aircraft systems (UAS), it was announced on 30 March.

The effort by the Finnish-Norwegian and Austrian companies is being conducted with the goal of fielding a Manned-Unmanned Teaming (MUM-T) capability for the Camcopter S-100 in support of manned helicopter operations.

MUM-T is the latest 'must have' technology when it comes to enabling the operations of manned helicopters in denied environments. This is especially true for scout and attack helicopters which are typically the first to cross into enemy territory.



CANDL

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